Körleşme (Going Blind) Film

Üç yaşında kör olmuş bir insan, tam kırk yıl sonra görmeye başlarsa ne olur? (What happens if a man who was blinded at 3 starts to see 40 years later? )"""

 

Körleşme (Going Blind) 

Üç yaşında kör olmuş bir insan, tam kırk yıl sonra görmeye başlarsa ne olur? Bu film, başına
böyle bir mucize gelen ve fakat beklenenin aksine hayatı kâbusa dönüşen Sinan’la (43) eşi
Nilgün'ün (34) hikâyesini anlatmaktadır.

What happens if a man who was blinded at 3 starts to see 40 years later? This film tells the
story of Sinan (43) who is bestowed with such a miracle, but whose life turns into a nightmare
contrary to expectation, and his wife Nilgün (34).



Filmin Konusu (Synopsis)  

Sinan,  kör bir şairdir. 3 yaşındayken görme duyumunu yitirmiş olsa da nüktedan, körlüğüyle
barışık bir insandır. Sinan’ın eşi Nilgün, Sinan’a görme dünyasını armağan etmek ister.
Başarılı geçen ameliyatla birlikte Sinan belli belirsiz görmeye başlar ama bir müddet sonra
tuhaf uyum karmaşaları baş gösterir. Nilgün, yaşanan kaosun körlükten kalma alışkanlıklarla
ilgili olduğuna inanır ve görme dünyasına uyum sağlaması için Sinan’ın üstündeki baskısını
arttırır. Bu gerilim, birbirlerinin kişiliklerini sorguladıkları trajik bir hesaplaşmaya doğru yol
alır.

Sinan is a visually-impaired poet. Although he has lost his vision at the age of 3, he is a
humorous man at peace with his blindness. His wife Nilgün, wants to bestow Sinan the gift of
the visual world. Following the successful operation, Sinan begins to see vaguely. But after a
while, he experiences disruptions in adapting. Nilgün is convinced that the chaos originates
from habits formed during Sinan’s days of blindness, and thus increases the pressure on him
to adapt to the world of the seeing. The tension leads to a tragic face off where they
question each other’s personalities.




Yönetmen Görüşü (Director's Statement)  

 Bazen bir insanın sevdiğine yapacağı en büyük kötülük, onun iyiliği için davranma hakkını
kendinde bulmasıyla başlıyor. Hikayemizde Nilgün, Sinan’ı körlükten kurtarmak üzere
adımlar atıyor, sevdiği adamın herkes gibi görmesini arzu ediyor. Ama bu süreç, çelişkiler ve
özgünlüklerle dolu, tuhaf bir serüvene dönüşüyor. Bir aşamadan itibaren Nilgün, Sinan’ın
gerçekliğine körleştiğini, ona aslında bir çeşit tek tipleştirme dayattığını anlayamıyor ve
tahribata yol açıyor.
Hikâyemizin ana karakteri Sinan ile eşi Nilgün’ün çatışması üzerinden, yaşadığımız hayatın
hiç de göründüğü gibi olmayan taraflarına ışık tutarken, bir yandan da görüntüler dünyasının
değişken çehrelerini, farklı görme biçimlerini sergilemeyi amaçlıyorum.

Sometimes, the biggest harm someone can do to a loved one finds its origins at the moment that person takes for granted the prerogative to act for someone else’s good. Our story tells how Nilgün takes the steps to save Sinan from blindness, wishing that the man she loves sees like everybody else. However, this process transforms into an odd adventure of contradictions and eccentricities. After a while, Nilgün fails to comprehend that Sinan gets blind to his own reality and that she forces a sort of uniformity onto him, eventually causing him harm.
Through the conflict between our protagonist Sinan and his wife Nurten, while illuminating certain aspects of our world which certainly are not what they seem, I aim to display varying facets of the world of vision, different ways of seeing
.

 

 

 

 

 

 

Toplumsal Körleşme Hallerimize Dair Ezber Bozucu Bir Hikaye 

Hangisi daha büyük körlük: Hırs mı, önyargı mı? Hangisi büyük yoksunluk:
Hiç sahip olamamak mı, yoksa sahip olunanı yitirmek mi? Hangisi daha
karanlık: Bir insanın yüzünü görememek mi, yoksa bir insanın ruhuna dokunamamak mı? Bu
sorular üzerinden toplumsal körleşme hallerimize ‘göz atmayı’ öneren ezber bozucu bir
hikâye anlatmak istiyorum. Görme engelli bir insanın toplumun ortalama beklentilerine yanıt
vermek uğruna yaşadığı kaosu odakta tutarak tek tipleştirme, ‘normalleştirme’, kendimize
benzetme hırsının yarattığı sorunları sergilemeyi hedefliyorum. (Hacı Orman)
Which is the biggest blindness: ambition, prejudice? Which is the biggest
lack: never possessing or losing a possession? Which is darker: never having seen a person’s
face or never having touched a person’s soul? It is through these questions that I want to tell a
nonconforming tale which proposes a “peek” at the states of our social blinding. I aim at
displaying the problems that arise from the ambition to uniformity, normalize, force to look
like us, while keeping in focus the chaos which a visually-impaired individual goes through
during his struggles to react to the ordinary expectancy of society. (Hacı Orman)


 

Körleşme'yi  Elbirliğiyle Perdeye Taşıyalım

Hacı Orman'ın ilk uzun metraj kurmaca filmi Körleşme'nin çekimleri tamamlandı. Şu anda post prodüksiyon aşamasında bulunan filmin tamamlanabilmesi için desteğinize ihtiyacımız var.
Vereceğiniz destekle oyuncuların ve film ekibinin eksik kalmış ödemelerinin tamamlanması mümkün olabilecek. 

OYUNCULAR  (CAST)
Fatih Al
Asiye Dinçsoy
Vedat Erincin
Cüneyt Yalaz
Engin Emre Değer
Erengül Öztürk
Tonguç Dikme
Serkan Bilgi
Emre Kentmenoğlu
Özge Aydın
Konuk Oyuncu: İpek Tenolcay

FİLM EKİBİ (FİLM CREW)
Yönetmen (Director) :  Hacı Orman
Senarist (Scriptwriter): Hacı Orman
Görüntü Yönetmeni ( Director of cinematography): İlker Berke 
Yönetmen Yardımcısı (Director's Assistant): Murat Eroğlu
Ses (Sound) : Sara Nasrabadi
Sanat Yönetmeni (Art Director): Esin Yılmaz  

Kurgu (Editör): Sedat Yılmaz
Ortak Yapımcılar (Co- Producer's): Sedat Yılmaz, Hacı Orman

Işık Şefi: Arda Erkmen
Kostüm Şefi: Seher Güzel
Makyaj: Hülya Boyoğlu
Kuaför: Ertan Mayda 
Set Amiri: Cem Keleşoğlu, Selim Açan
Cast Danışmanı: Kutay Sandıkçı 
Ofline Kurgu: Aynur Özbakır  


 

Uygulayıcı Yapımcı: Perihan Aslan, Duygu Kızgın

Yapım Amiri:  Eray Temiz,  Gürol Taşdeviren

Yapım Ulaşım: Bülent Güler

Reji Şef Asistan: Engin Yıldırım

Reji Asistanı: Muhammet Arat

Reji Timecode: Şilan Eroğlu

Focus Puller: Özkan Baydar

Kamera Asistanı: Sait Beşli

Kamera Asistanı: Elif Kara

Sanat Asistanı: Adar Tuna Temeloğlu

Sanat Asistanı: Ali Gürbüz

Boom operatörü: Burak Türkyılmaz

Işık Asistanı: Okan Ateş

Işık Asistanı: Ali Dikel

Işık Asistanı: Süleyman Tütüneken

 



 
Proje aşamasındayken aldığı destekler ve katıldığı platformlar:   

 

 

  • 2016 T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü Yapım Desteği 
  • 2016 EMCF (İtalya) 
  • 2016 Sofia Meetings (Bulgaristan) 
  • 2017 Ankara Film Festivali Proje Geliştirme
  • 2017 Bosphorus Film Lab (Istanbul)  

 

 

 

 

Ekip

Proje takımı henüz video eklemedi.
Proje takımı henüz resim eklemedi.
Henüz güncelleme yapılmadı.
Projeyi takip edersen güncellemeleri görebilirsin.
Henüz yorum yapılmadı.
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?
Henüz destek yapılmadı.
Projenin ilk destekçisi olmaya ne dersin?
12.150 TL TOPLANDI
Hedef 12.000 TL
%101
39 DESTEKÇİ
SÜRE TAMAMLANDI
Fonun elde edilebilmesi için proje hedefine ulaşmış olmalıdır.
Money Başardı
Avatar
Proje Sahibi
Hacı Orman
İstanbul, Türkiye
ÖDÜLLER
Proje takımı henüz ödül eklemedi.